вторник, 11 септември 2018 г.

ПЕЧЕНА ЛЮТЕНИЦА - МЪРЗЕЛИВКА


За времето прекарано през ваканциите при баба на село съм взела участие в направата на мноооого зимнина - компоти,туршии,сладка,лютеници...и беше страхотно.
След първото ми самостоятелно изпълнение - чуството е още по-невероятно!!!

В последно време в много от кулинарните групи във ФБ се върти рецептата за лесна лютеница. Наистина е бърза и лесна, щом аз - с две малки деца успях да я направя.
Споделям с Вас точния начин, по който я направих аз .


Чушки - 2 и 1/2 кг. - 3 кг.
Домати - 2 кг.
Патладжан - 1 кг.
Лук - 3 глави / 350 гр.
Моркови - 500 гр.
Чесън - 1 глава
Олио - 1 и 1/2 ч.ч.
Оцет - 1/3 ч.ч.
Захар - 1/3 ч.ч.
Сол - 2 - 3 с.л.

Включвам фурната...
Беля патладжаните,режа ги,посолявам и оставям да се отцедят.Доматите измивам,заливам за няколко минути с вряла вода,а след това ги беля.Нарязвам ги на едро,посолявам и оставям в гевгира да се отцедят.
Захващам се с останалите зеленчуци...
Почиствам чушките,морковите и лука,нарязвам ги - аз ги нарязах на кубчета  / моите чушки бяха 50:50 червени и зелени,така се получи /.


Когато всички зеленчуци са нарязани ги слагам в една голяма тава - хаха / малко отклонение от темата /, през времето в което правих лютеницата имах два момента,в които бях неподготвена .... еее ... това е първият :) нямам голяма тава.Това естествено не ме отказа - просто използвах две - една по-голяма и една по-малка.Разпределих зеленчуците на случаен принцип в тавите,като в голямата сложих 1 ч.ч. олио,оцета,захарта и солта,а в малката само останалото количество олио.
Пека двете тави със зеленчуците едновременно,тавата,която е на скарата покривам с алуминиево фолио,за да не изгорят зеленчуците. Пека ги, докато не останат на мазнина,като на няколко пъти им сменям местата / на тавите /, и разбърквам.
Пекох лютеницата на 240°-250° около 2 и 1/2 - 3 ч. ,като през последния половин час добавих и почистения и нарязан на филийки чесън.


Изпечените зеленчуци оставих малко да се охладят,а след това пасирах съдържанието на двете тави и го събрах в една голяма тенджера / аз не пасирах до получаване на пюре,а оставих парченца,както се казва - едросмляна, но това всеки си преценява /.Докато е още топла преценете дали не трябват още захар или сол,аз не слагах допълнително.


Лютеницата сипвам в бурканчета - тук за втори път се оказах неподготвена хахаха ... не само,че нямах достатъчно малки бурканчета,но и тези,които имах не бяха еднакви ... но това няма никакво значение...напълних 7 бурканчета по 260мл.,6 бр. по 340 мл. и 1 бр. от 500 мл.

Получи се доста добре да не кажа идеално като за първи самостоятален опит!
Най-вероятно ще последват още партиди...



ТАЗИ И ОЩЕ РЕЦЕПТИ МОЖЕ ДА НАМЕРИТЕ И НА СТРАНИЦАТА МИ ВЪВ FACEBOOK:

2bechef - готвя с удоволствие за любими хора







Няма коментари:

Публикуване на коментар