събота, 29 декември 2018 г.

ЛЕСНА БАКЛАВА НА ОХЛЮВЧЕТА

Моята първа баклава... сладка, сладка, сладка... направена за празник, но ще бъде повторена и за делник. Опитайте и Вие!


Фини кори за баница - 1 оп. от 500 гр.
Масло - 150 гр.
Орехи /натрошени / - 1 и 1/2 ч.ч.
Пшеничен грис - 1/2 ч.ч.

Захар - 1 кг.
Вода - 1 л.
Ванилова захар/ванилия - 2 бр.
Лимонов сок - от 1/2 лимон

!!! 1 ч.ч. = 250 мл.!!! 

Слагам водата на котлона и преди да заври добавям захарта, бъркам,докато се разтопи.Когато заври добавям ваниловата захар /нямах чиста ванилия/ оставям за около 5 мин. След това добавям лимоновия сок и махам захарния сироп от котлона.Оставям го да се охлади / аз го оставих на терасата /.
Захващам се с корите...
Слагам една кора,намазвам я с разтопено масло.Отгоре слагам втора - отново намазвам с масло,поръсвам с грис /по 1 с.л./ и с орехи /на око/.След това навивам на руло, като започвам от по-късата страна.
От "рулото" режа що годе еднакви по големина парчета.Аз направих по 8 бр.Получените мини рулца вниманието прехвърлям в тава, като ги редя с пълнежа нагоре.
Така процедирам с всички кори или докато не се запълни тавата.


Аз запълни тава с диаметър 30 см.,като ми останаха три кори :)
С останалото масло намазвам получилите се охлювчета и ги слагам в предварително загрятата фурна.
Пека баклавата на 160° за около 30 - 40 мин. или до златисто.


Изпечените кори веднага заливам със студения захарен сироп.


Оставям баклавата да престои, за да се напои добре със сироп. Колкото по-дълго престои, толкова по-сочна и хубава става.
Аз я направих на 23.12 и за Коледа беше невероятна!



ТАЗИ И ОЩЕ РЕЦЕПТИ МОЖЕ ДА НАМЕРИТЕ И НА СТРАНИЦАТА МИ ВЪВ FACEBOOK :

2bechef - готвя с удоволствие за любими хора 





Няма коментари:

Публикуване на коментар